Leveranser

Lokala avvikelser kan förekomma

5.1. POSTPAKET – Leverans till postombud FRAKTFRITT

  • Paket som t.ex. örngott och påslakan kan levereras till ditt närmsta postombud.
  • Du får ett sms eller ett brev när du kan hämta ut ditt paket.
  • Hämta paketet när du vill och kan inom 14 dagar.
  • Ta med legitimation. Ombud visar bådas legitimation.
  • Pris: fraktfritt
    Gäller ej på sängar, gavlar, bäddmadrasser samt sängbord.
  • Om du inte hämtar ut ditt paket betalar du för returfrakten på 79 kr

 

5.2. HEMPAKET – Hemleverans (av bäddmadrasser, sänggavlar, sängbord, ottomaner, barnsängar)

  • Paket som väger mindre än 20 kg kan levereras hem till dig.
  • Du blir uppringd eller får ett sms 30 minuter innan hemleverans.
  • Pris: 199 kr Bäddmadrass
  • Pris: 349 kr Sänggavlar, Sängbord, Ottomaner, Barnsängar

 

5.3. STANDARD – Hemleverans (stora paket)

  • När din order ankommit terminal blir du kontaktad för bokning av leveransdag och tid.
  • Varan levereras till tomtgränsen (port, grind eller garageuppfart).*
  • Pris: 595 kr

 

5.4. SMIDIGT – Hemleverans med inbärning

  • När din order ankommit terminal blir du kontaktad för bokning av leveransdag och tid.
  • Varan levereras hem till dig.*
  • Varan med emballage bärs in av två personer till det rum du väljer.
  • Pris: 1095 kr

 

5.5. PREMIUM – Fullservice med montering

  • När din order ankommit terminal blir du kontaktad för bokning av leveransdag och tid.
  • Varan levereras hem till dig.*
  • Varan bärs in av två personer till det rum du väljer.
  • Produkterna packas upp och monteras.**
  • Förpackningsmaterialet tas om hand och återvinns.
  • Pris: 1395 kr

 

5.6. TILLÄGG – Retur av gammal säng

  • Vi tar med din gamla säng och återvinner den (kan endast väljas tillsammans med alternativen Smidigt och Premium).
  • Pris: +600 kr

 

5.7. Att tänka på före leverans

  • Ha fri gångväg till sovrummet. Kontrollera framkomlighet i trappor och liknande.
  • Du ansvarar för ägodelarna i ditt hem. Motverka skador genom att skydda ömtåliga golv och trappor, plocka även bort prydnadssaker och liknande. Leveranspersonalen har inte möjlighet att ta av sig skorna av säkerhetsskäl.
  • Uppfylls inte detta förbehåller vi oss rätten att avbryta leveransen och återkomma vid ett annat tillfälle. Du debiteras då för båda leveranstillfällena.


5.8. Att tänka på under leverans

  • På leveransdatumet ska du vara hemma och nåbar på telefon inom avtalat leveransintervall. Kan leverans inte ske på grund av att du inte varit nåbar tas en avgift ut.
  • Kontrollera att du fått rätt antal kolli och att inget är skadat eller smutsigt. Om något inte skulle stämma antecknas detta på transportörens fraktsedel och rapporteras till Care of Beds kundsupport inom en vecka. Bilder på skadan ska bifogas.
  • Kontakt: kundtjanst@careofbeds.se

 

5.9

Leverans i Stockholms skärgård
      • I samarbete med skargarda.se levererar vi direkt till din adress i Stockholms skärgård till samma pris som om du bor i stan.
      • Du beställer din vara precis som vanligt
        • När ditt postnummer matchar det område vi levererar med båt så kontaktar vi dig för personlig information.
  • Beställning

    När ditt postnummer matchar det område vi kör Båtleverans kontaktar vi dig för uppdatering av din order.

  • Leveransplats

    Du kommer sedan få ett sms där du anger den plats dit du vill ha din leverans, alternativt använder någon av våra fasta leveranspunkter i Skärgården.

  • Leveranssätt

    Alla våra ordinarie leveranssätt gäller även i Stockholms skärgård

  • Leveranstid

    En skärgårdsleverans tar normalt 2-4 dagar efter det att produkterna anlänt lager i Stockholm. Vi uppdaterar leveransinformationen löpande och ringer en stund innan vi kommer!

 

*  Om transportören inte anser platsen säker eller farbar lämnas varan så nära bostaden som möjligt.
** Gäller inte väggmontering eller sängbord. Rummet måste ha fri och anpassad golvyta för den nya sängen (den gamla sängen ska exempelvis vara flyttad och nedmonterad).